Tuesday, June 28, 2011

MASALAH PERCINTAAN

Assalamualaikum readers!

Okay...hari niyh punya entri, aku nak cerita cikit pasal masalah percintaan...
walawehhh..da macam doctor chinta gitewww..
haha...okay! be serious!
babe..aku mintak maaf lah sebab aku tataw sangat pasal masalah cinta niyh..
and entri aku kali niyh bukan nak melagakan orang taw!
aku cuma nak berkongsi jek..
and aku just nak Mr. S open minded sikit pasal cinta niyh...
fyi Mr. S, perangai ko SANGAT same macam aku ‘DULU’..
‘DULU’ okay! aku dah berubah!
and Alhamdulillah aku jugak dapat bf yg penyabar..
same as you Mr. S...
kau dapat gf yang penyabar.. yang cube faham kau...
and kau kena hargai hubungan kau dengan dia..
jangan penah sekali pun kau luke kan hati die..
come on Mr. S..umur kite makin meningkat..
muke masing2 pun dah matured..
so, gentle cikit la derr..
adat la dalam bercinta niyh..gaduh² cikit...
merajuk² cikit...tapi DULU aku tak camtuh..
aku sangat kuat merajuk...
aku sangat kuat cemburu...
and aku akui..perangai camtuh tak kan bawak hubungan tuh ke mana..
and tak perlu lah nak panjang lebarkan masalah tuh...
kalau kau rasa kau sayang die, tak perlu la ko buat die macam patung..
yang tade perasaan..tade air mate...
PEREMPUAN niyh cepat fedup taw?!
ade jugak die PM aku n Miss S..
cerita masalah die dengan kau...
and kalau ade yg penah nampak kt wall fb syuk,
dia ade post
“knpe mnymbunyikn kbnaran lbih baek dri brskap jjur???
makan dalam ayat niyh kan?
aku harap kau dapat faham ayat di atas..
yang diluahkan oleh seseorang yang bergelar LELAKI..
kalau dah lelaki fikir camniyh, camane kalau PEREMPUAN?
yup! tak salah kalau kita nak cemburu..
tak salah kalau kita nak merajuk..
tapi,,biar lah bertempat..
and aku pun dah pernah kasi tau kt kau kan Miss K?
api, kalau di simbah ngan air, mesti die padam..
tapi kalau Mr. S api, kau pun jadi api,mmg meletup la nanti..
so, pesanan aku untuk Mr. S, chill jek lah..
tak payah nak besar kan hal yang remeh...
kau kena PERCAYA kan gf kau...
kau tak perlu la CEMBURU lebih sangat...
and tak payah nak MERAJUK tak kena tempat...
and jangan penah KONGKONG gf kau..
dalam hubungan niyh,
KESABARAN
KEJUJURAN
dan
KESETIAAN
sangat PENTING...
so, tak guna kalau kau couple, tapi kau tak caye kt gf kau...
yee...aku tau aku tak cukup BAGUS dalam percintaan...
tapi, aku post entri niyh berdasarkan pengalaman..
bersyukur dengan ape yang kau ada..
terimalah seseorang itu dengan seadanya...
tak perlu nak ungkit semua KELEMAHAN yang ada..
sebab, di setiap kelemahan, mesti ade kelebihan...
and lastly aku doakan semoga hubungan kalian berpanjangan..
and ingat...entri aku kali niyh bukan nak melagakan orang..
aku bukan nak menyibuk tepi kain orang..
aku cuma berkongsi pengalaman...
kau kawan aku, Miss K pun kawan aku..
aku cuma nak tolong...
and cuma niyh je yang aku mampu..
aku mintak maaf kalau kau marah..
aku mintak maaf kalau kau terasa..
aku harap kau faham kenapa aku buat entri kali niyh..
and aku tak nak kau gaduh lagi dengan die..
aku cuma nak kawan² aku bahagia..
and aku harap kau bukak sikit minda tuh...
kau lelaki...sepatutnya, kau yang kena bimbing gf ko..
jangan nak tuduh die melulu...
so, amek iktibar...

thx for reading entri yang SANGAT panjang niyh... ^_^

p/s :   thx to Mr. F sebab sudi app for my friend req.. :D

No comments: